Poznaj szczegóły Comarch Retail

Comarch Retail pozwala na elastyczne dopasowanie systemu do wymagań konkretnej branży i firmy. Cechuje go przede wszystkim możliwość integracji z innymi rozwiązaniami. Ponadto integracja Comarch Retail z Comarch ERP ALTUM i Comarch ERP XL umożliwia wykorzystanie dedykowanych raportów Business Intelligence, służących do kompleksowego monitorowania i porównywania wyników sprzedaży poszczególnych sklepów, analizy procesów logistycznych czy skuteczności przeprowadzania kampanii marketingowych.

W ramach sklepu wyróżnia się aplikacje Comarch Retail BackOffice (zaplecze sklepu) oraz Comarch Retail POS (Point Of Sale – Punkt Obsługi Sprzedaży).

Comarch Retail BackOffice

Chcesz sprawnie zarządzać pojedynczym sklepem w ramach sieci? Narzędzie Comarch Retail BackOffice pozwoli ci sprawnie przesyłać informacje i dokumenty do centrali firmy dzięki funkcjom:

  • automatycznego tworzenia i wysyłania zamówień na odpowiednie ilości towarów do centrali lub bezpośrednio do dostawców
  • przyjmowania towarów z centrali lub bezpośrednio od dostawców
  • kontroli przepływu środków pieniężnych
  • prowadzenia inwentaryzacji bez konieczności przerywania sprzedaży
  • przydzielania pracownikom sklepu odpowiednich uprawnień.

Comarch Retail POS

Wiesz, że wzorowa obsługa klienta bezpośrednio przekłada się na zyski ze sprzedaży i planujesz co nieco ulepszyć w tym zakresie? Comarch Retail POS pomoże ci jeszcze lepiej zatroszczyć się o potrzeby klientów i zwiększyć ich lojalność! Aplikacja pozwala m.in. na szybką i profesjonalną obsługę klientów przy stanowisku kasowym m.in. dzięki wbudowanym funkcjonalnościom pozwalającym na:

  • bieżące sprawdzanie dostępności towarów w innych sklepach
  • sprzedaż poniżej stanu
  • możliwość otwarcia kilku paragonów jednocześnie, co wyklucza konieczność usuwania niedokończonych w danym momencie transakcji.

Comarch Retail umożliwia budowanie i nagradzanie lojalności klientów za dokonywane zakupy. Klient może być uczestnikiem programu lojalnościowego, posiadać kartę, zbierać punkty i wymieniać je na różnego rodzaju bonusy, rabaty i nagrody.

Comarch Retail POS to nowoczesne narzędzie, które ułatwi codzienną pracę w twoim sklepie, dzięki intuicyjnemu i ergonomicznemu interfejsowi, współpracującemu z ekranami dotykowymi.

Pozwoli ci zadbać o bezpieczeństwo sprzedaży poprzez wbudowane mechanizmy potwierdzające transakcje przez managera czy weryfikujące sprzedawany towar (fraud detection) oraz zapobiegać nadużyciom zarówno po stronie klientów, jak i personelu sklepu. Sprzedawca może w każdym momencie sprawdzić w systemie wygląd danego towaru oraz porównać zdjęcie z aktualnie sprzedawanym artykułem, a jedynie kierownik sklepu może anulować wcześniej wprowadzone transakcje.

Poznaj niektóre funkcjonalności Comarch Retail (listy rozwijalne)

Dedykowany interfejs POS

Rozwiązanie przeznaczone jest do sprzedaży na stanowiskach kasowych z wykorzystaniem ekranów dotykowych. Elastyczność aplikacji POS pozwala w pełni dostosować wygląd interfejsu do potrzeb konkretnego użytkownika, co zapewnia szybki i wygodny dostęp do wszystkich informacji oraz funkcjonalności wymaganych w punkcie sprzedaży. Możliwość wyświetlania opisów produktów oraz zdjęć wpływa na bardziej profesjonalną obsługę klienta. W przypadku gdy klient bierze udział w programie lojalnościowym, informacje o zgromadzonych punktach i dostępnych nagrodach są wyświetlane w interfejsie aplikacji POS.

Business Intelligence

Zarządzanie siecią sprzedaży detalicznej wymaga stałego dostępu do informacji, zarówno dotyczących całej sieci, jak i poszczególnych punktów handlowych. Rozwiązanie Comarch Retail, dzięki współpracy z platformą Comarch ERP ALTUM i Comarch ERP XL na poziomie centrali, pozwala na pełną analizę danych z wykorzystaniem narzędzi analitycznych Business Intelligence. Zaawansowane raporty i analizy dostarczają informacji niezbędnych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania sieci.

Należą do nich m.in.:

  • sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy,
  • rzeczywisty poziom realizowanej marży,
  • analizy struktury sprzedaży i związków między sprzedażą poszczególnych produktów,
  • analizy stanów magazynowych,
  • poziom przeterminowanych płatności
  • analizy kosztów.

Oprócz analizy struktury sprzedaży dostępne narzędzia Data Mining pozwalają także na prognozę przyszłej wielkości sprzedaży. Istnieje możliwość przewidywania sprzedaży poszczególnych towarów/usług w przyszłości na podstawie danych z przeszłości. Zintegrowane narzędzia Business Intelligence dostarczają informacji, na bazie których możliwe jest podejmowanie właściwych decyzji dotyczących polityki całej sieci handlowej.

Inteligentne gospodarowanie magazynem

Comarch Retail wspiera wszystkie procesy logistyczne w ramach sieci. Jednym z podstawowych elementów wpływających na efektywność pracy sieci detalicznej jest sposób alokacji towarów w poszczególnych placówkach handlowych. Comarch Retail posiada mechanizmy pozwalające na optymalne gospodarowanie ilością towarów w magazynach i na półkach sklepowych. Jednym z tych rozwiązań jest mechanizm obliczania prognozy popytu. Pozwala on w oparciu o dane historyczne w szybki sposób ustalić, jakie produkty oraz w jakich ilościach powinny znaleźć się w magazyniew danym okresie. Prognoza popytu może uwzględniać dodatkowe parametry, jak np. wskaźniki sezonowości. Comarch Retail pozwala także na automatyczne określanie minimalnych i optymalnych stanów magazynowych, nie tylko dla poszczególnych pozycji asortymentu, ale także w podziale na ich cechy (kolor, rozmiar itp.). W oparciu o te dane system może automatycznie tworzyć zamówienia na odpowiednie ilości towarów.

Wymiana informacji w strukturze sieci

Comarch Retail BackOffice pozwala na współpracę w ramach sieci na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony umożliwia wymianę informacji pomiędzy centralą a stanowiskiem sprzedaży POS. W tym przypadku głównym zadaniem oddziału jest szybka realizacja procesów przyjęcia towaru na poszczególne magazyny oraz jego rozdysponowanie na półkach sklepowych. BackOffice stanowi bufor, dzięki któremu dokumenty są przesyłane z punktów sprzedaży do centrali i odwrotnie. Z drugiej strony Comarch Retail BackOffice ułatwia pracę na poziomie sklepów w ramach sieci. Poszczególne odziały lub sklepy mogą bez przeszkód przesuwać towar między sobą, nie angażując bezpośrednio centrali. Rozbudowany model pracy offline sprawia, że nawet w przypadku braku połączenia z centralą sprzedawcy w dalszym ciągu mogą obsługiwać klientów.

Rozwiązania mobilne

Dostęp do kluczowych informacji o bieżącej sytuacji sklepów, z dowolnego miejsca i o każdej porze gwarantuje aplikacja Comarch Mobile, współpracująca z Comarch Retail. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu raportów i analiz dostępnych za pośrednictwem urządzenia mobilnego w aplikacji Comarch Mobilny Menadżer. Funkcjonalność Comarch Retail w zakresie zarządzania logistyką z poziomu centrali może być rozszerzona o urządzenia typu kolektor danych, które umożliwiają realizację procesów magazynowych w aplikacji Comarch Mobilny Magazynier. Kolejną zaletą rozwiązań mobilnych jest możliwość prowadzenia sprzedaży typu vanselling za pośrednictwem aplikacji Comarch Mobilny Sprzedawca, która umożliwia finalizację transakcji bezpośrednio w siedzibie odbiorcy lub w innym dowolnie wybranym miejscu.

Współpraca z innymi urządzeniami

Comarch Retail POS jest miejscem bezpośredniego kontaktu sprzedawcy z klientem sieci detalicznej. Dla sprzedawców zadowolenie klienta jest najwyższą wartością, dlatego tak istotna staje się profesjonalna obsługa na linii sprzedawca – klient. Sprawne działanie punktu sprzedaży jest łatwiejsze przy wsparciu dedykowanych urządzeń. Comarch Retail POS współpracuje z najpopularniejszymi ekranami dotykowymi, wagami oraz drukarkami fiskalnymi. Ich wykorzystanie w punkcie sprzedaży wpływa na szybkość realizacji transakcji, dzięki czemu klienci są bardziej zadowoleni i częściej wracają do sklepu, aby dokonać kolejnych zakupów.

Integracja z ERP

Aby zwiększyć potencjał Comarch Retail, system został w standardzie zintegrowany z rozwiązaniem Comarch ERP ALTUM oraz Comarch ERP XL. Taka struktura oprogramowania pozwala na jednoczesną obsługę sieci handlu detalicznego oraz innych obszarów działalności firmy, np. procesów finansowo-księgowych, logistyki, CRM czy controllingu. Wbudowane narzędzia Business Process Management pozwalają na inteligentne zautomatyzowanie większości procesów zachodzących w firmie, z wykorzystaniem najlepszych praktyk w tej branży.

Skontaktuj się z nami

 

Bookmark and Share

Projekty / wdrożenia

01.01.2012r. rozpoczynamy nowy projekt „Nowoczesna firma – doradztwo dla MŚP”.Jego adresatami są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy pragną poszerzyć swoje kompetencje w zakresie efektywnego zarządzania rozwijającą...

W ramach międzynarodowego konsorcjum, liderem którego jest firma HİSBİM (Turcja), a partnerami NEXT Systems Ltd (Węgry), INFOTA Research Institute of the Foundation for Information Society (Węgry), Instytut Matematyki i Informatyki...

Największy projekt doradczy w Małopolsce, skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Przewiduje dofinansowanie do 70% na usługi doradcze m.in. z obszarów: księgowości, rachunkowości, zarządzania, prawa, IT.Sprawdź już dziś, czy...

W ramach Projektu stworzyliśmy elektroniczną platformę wymiany danych i komunikacji z partnerami. Funkcjonalność zapewnia przygotowana platforma z dostosowanym systemem NAV oraz aplikacjami dla hodowców. Platforma posiada dwujęzyczny interfejs, umożliwiający zdalne...

Spółka IT Vision zrealizowała projekt rozwoju kompetencji pracowników dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (PO KL). Zrealizowaliśmy projekt "Podnoszenie kompetencji kluczowych pracowników IT Vision Sp. z o.o.", który został współfinansowany ze środków...

IT Vision Sp. z o.o. © 2000-2013
All rights reserved