fbpx

Dyrektor ds. zapatrzenia i logistyki

procesy logistyczne

Jako dyrektor ds. zapatrzenia i logistyki odpowiadasz za całokształt spraw związanych z dokonywaniem zakupów i procesy logistyczne przedsiębiorstwa. Tworzysz standardy i procedury związane z zakupami, zarządzaniem łańcuchem dostaw i rozpoznawaniem rynku dostawców produktów i usług. Nawiązujesz kontakty, negocjujesz i zawierasz umowy. Monitorujesz procesy zakupów i procesy związane z infrastrukturą magazynową oraz optymalizujesz ich koszty. Nadzorujesz pracę magazynów i dbasz o terminowość dostaw.

Współpracujesz z wieloma osobami oraz wieloma lokalizacjami. Procesy, które obsługujesz dotyczą jednostek partnerskich wewnętrznych i zewnętrznych.

Wyzwania jakie stoją przed Tobą to:

  • Ograniczanie stanów magazynowych;
  • Obniżanie kosztów logistycznych;
  • Efektywne planowanie zaopatrzenia i koniecznych zapasów magazynowych;
  • Skrócenie cyklu od zamówienia do wysyłki;
  • Współpraca z zewnętrznymi firmami logistycznymi (3PL);
  • Integracja łańcucha dostaw;
  • Automatyzacja operacji magazynowych.

System ERP pomoże ci odpowiednio zorganizować procesy logistyczne, zautomatyzować operacje handlowe i ułatwi dostęp do informacji o poszczególnych kontrahentach.

Wdrożenie systemu ERP wesprze procesy logistyczne i pozwoli Ci na:

  • Lepsze połączenie z partnerami;
  • Integrację łańcucha dostaw: EDI, B2B, integrację bezpośrednią;
  • Skuteczne planowanie zaopatrzenia wg. parametrów logistycznych, handlowych, danych historycznych, targetów;
  • Analizę i planowanie zapotrzebowania (MRP – Material Requirements Planning);
  • Optymalizację zarządzania stanami magazynowymi;
  • Obsługę magazynu z kolektorów i terminali mobilnych (również na wózkach);
  • Realizację dostaw bezpośrednich (sprzedaż z pominięciem magazynu);
  • Korzystanie z zamienników, cross-reference;
  • Tour planning;
  • Obsługę jednostek logistycznych;
  • Obsługę WMS – magazyn wysokiego składowania;
  • Etykietowanie;
  • Obsługę chłodni i mrożni;
  • Obsługę ADR;
  • Współpracę z operatorami logistycznymi (3PL);
  • Opakowania;
  • Obsługę składów konsygnacyjnych;
  • Określanie i planowanie sposobu dostaw, wysyłek i ilości zapasów;
  • Obsługę zapytań ofertowych i zamówień zbiorczych;
  • Ewidencję i monitorowanie zamówień zakupu i dostaw;
  • Przygotowywanie raportów o dowolnym poziomie szczegółowości.
Poznaj nasze systemy Poznaj inne perspektywy