fbpx

Dyrektor handlowy

dyrektor handlowy

Jako dyrektor handlowy odpowiadasz za tworzenie planów i strategii sprzedażowej oraz nadzorujesz ich realizację i stymulujesz wyniki sprzedaży. Monitorujesz i analizujesz rynek oraz dbasz o to, aby firma utrzymywała i budowała dobre relacje na rynkach handlowych. Nie jest Ci też obce raportowanie bieżącej aktywności i sytuacji handlowej firmy.

Wyzwania jakie stoją przed Tobą to:

  • Budowa i utrzymanie opłacalności różnych kanałów dystrybucji;
  • Skracanie cyklu realizacji zamówień;
  • Uwzględnianie zmian w zamówieniach;
  • Ustalanie niskich marż ofert (konkurencyjność oferty);
  • Określenie minimalnego, opłacalnego poziomu cen;
  • Planowanie sprzedaży;
  • Rozliczanie zamówień.

Aby sprostać tym wyzwaniom, jako dyrektor handlowy korzystasz z wielu arkuszy i systemów.

Wdrożenie systemu ERP pozwoli Ci na zgromadzenie i przetwarzanie wszystkich tych danych i informacji w jednym miejscu. Wesprze obowiązku dyrektora handlowego w realizacji Twoich codziennych zadań i obowiązków, a także pomoże sprostać wyzwaniom, które związane są z Twoją pozycją w firmie.

ERP wesprze Cię w całym procesie zamówienia. Od przygotowania oferty, przez składanie zamówień, produkcję, szybkie planowanie dostaw, ewidencję i monitorowanie zamówień aż do planowania i ewidencji dostaw.

System ERP pozwala dyrektorowi handlowemu:

  • Planować sprzedaż, biorąc pod uwagę prognozy popytu;
  • Prognozować popyt i sprzedaż i porównywać je z rzeczywistymi wynikami
  • Ustalać odpowiedni poziom marży i dokonywać odpowiednich kalkulacji;
  • Definiować ceny, zarządzać rabatami, cennikami, przecenami i promocjami;
  • Szybko i łatwo rozliczać oraz fakturować płatności;
  • Obsługiwać zamówienia zbiorcze i umowy stałe;
  • W prosty sposób uruchomić nowe kanały sprzedaży (sklep internetowy, sprzedaż mobilna);
  • Zarządzać kanałami sprzedaży internetowej (B2B i B2C);
  • Zintegrować sprzedaż internetową z systemami aukcyjnymi, portalami handlowymi czy systemami płatności;
  • Realizować współpracę B2B z partnerami biznesowymi za pośrednictwem Internetu;
  • Rejestrować szanse i zapytania w lejku sprzedaży
  • Konfigurować procesy sprzedaży – od leadu do zamówienia w jednym systemie
  • Uzyskać dostęp do wszystkich potencjalnych leadów i szans sprzedaży
  • Prosto konwertować oferty na zamówienie
  • Raportować i tworzyć statystyki umożliwiające śledzenie historii klientów i realizacji umów
Poznaj nasze systemy Poznaj inne perspektywy