Dyrektor handlowy
Jako dyrektor handlowy odpowiadasz za tworzenie planów i strategii sprzedażowej oraz nadzorujesz ich realizację i stymulujesz wyniki sprzedaży. Monitorujesz i analizujesz rynek oraz dbasz o to, aby firma utrzymywała i budowała dobre relacje na rynkach handlowych. Nie jest Ci też obce raportowanie bieżącej aktywności i sytuacji handlowej firmy.
Wyzwania jakie stoją przed Tobą to:
- Budowa i utrzymanie opłacalności różnych kanałów dystrybucji;
- Skracanie cyklu realizacji zamówień;
- Uwzględnianie zmian w zamówieniach;
- Ustalanie niskich marż ofert (konkurencyjność oferty);
- Określenie minimalnego, opłacalnego poziomu cen;
- Planowanie sprzedaży;
- Rozliczanie zamówień.
Aby sprostać tym wyzwaniom, jako dyrektor handlowy korzystasz z wielu arkuszy i systemów.
Wdrożenie systemu ERP pozwoli Ci na zgromadzenie i przetwarzanie wszystkich tych danych i informacji w jednym miejscu. Wesprze obowiązku dyrektora handlowego w realizacji Twoich codziennych zadań i obowiązków, a także pomoże sprostać wyzwaniom, które związane są z Twoją pozycją w firmie.
ERP wesprze Cię w całym procesie zamówienia. Od przygotowania oferty, przez składanie zamówień, produkcję, szybkie planowanie dostaw, ewidencję i monitorowanie zamówień aż do planowania i ewidencji dostaw.
System ERP pozwala dyrektorowi handlowemu:
- Planować sprzedaż, biorąc pod uwagę prognozy popytu;
- Prognozować popyt i sprzedaż i porównywać je z rzeczywistymi wynikami
- Ustalać odpowiedni poziom marży i dokonywać odpowiednich kalkulacji;
- Definiować ceny, zarządzać rabatami, cennikami, przecenami i promocjami;
- Szybko i łatwo rozliczać oraz fakturować płatności;
- Obsługiwać zamówienia zbiorcze i umowy stałe;
- W prosty sposób uruchomić nowe kanały sprzedaży (sklep internetowy, sprzedaż mobilna);
- Zarządzać kanałami sprzedaży internetowej (B2B i B2C);
- Zintegrować sprzedaż internetową z systemami aukcyjnymi, portalami handlowymi czy systemami płatności;
- Realizować współpracę B2B z partnerami biznesowymi za pośrednictwem Internetu;
- Rejestrować szanse i zapytania w lejku sprzedaży
- Konfigurować procesy sprzedaży – od leadu do zamówienia w jednym systemie
- Uzyskać dostęp do wszystkich potencjalnych leadów i szans sprzedaży
- Prosto konwertować oferty na zamówienie
- Raportować i tworzyć statystyki umożliwiające śledzenie historii klientów i realizacji umów