UAB Dekoloma to przedsiębiorstwo zajmujące się handlem hurtowym i detalicznym artykułami odzieżowymi. Firma zlokalizowana jest w Józefosławie, w województwie mazowieckim. Swoją działalność koncentruje głównie na sprzedaży internetowej, ale posiada również stacjonarny sklep detaliczny.
Wyzwanie
Firma UAB Dekoloma potrzebowała nowoczesnego narzędzia informatycznego, które pozwoli na kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania magazynem oraz maksymalną automatyzacją procesu sprzedaży. Z uwagi na fakt, że w stanach magazynowych, liczba artykułów przekracza dziesiątki tysięcy sztuk, potrzeba było zaimplementować niezawodny system, który w sposób kompleksowy zapewni ciągłość sprzedaży i usystematyzuje aktualne stany magazynowe, redukując przy tym do minimum ryzyko zalegania towaru w magazynie. Kluczowym, było aby, w systemie istniała możliwość zmiany nazwy produktu: tak, aby na kilku portalach sprzedażowych umieścić ten sam produkt, pod innymi nazwami z uwagi na konieczność wyeliminowania tworzenia się wewnętrznej konkurencji. Kolejnym wyzwaniem, było zintegrowanie systemu Business Central w oparciu o BaseLinker, który z kolei został zintegrowany z platformą sprzedażową Allegro, jest w trakcie integracji z Amazon oraz docelowo będzie również kompatybilny z platformą eBay.
Z uwagi na fakt, że firma posiada również stacjonarny sklep detaliczny, konieczna była integracja systemu z drukarką fiskalną oraz skanerem – tak aby w pełni zautomatyzować obsługę klienta detalicznego.
Rozwiązanie
Po dokonaniu szczegółowej analizy potrzeb przedsiębiorstwa przez zespół ekspertów z firmy IT Vision, podjęto decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu do zarządzania Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dzięki innowacyjnemu i nowoczesnemu rozwiązaniu informatycznemu, usprawniono kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzenia spójności istniejących kartotek produktowych, stworzenia kartotek nowych zapasów z systemu Business Central do BaseLinker (a dalej w Allegro). Po zakończeniu wdrożenia przeprowadzono szkolenie
z zakresu użytkowania systemu.
W tym przypadku integracja Business Central z BaseLinker opierała się o:
-zakładanie nowych kartotek nabywcy oraz powiązanie do istniejących
-przetwarzanie dokumentów na status w BaseLinker
-możliwość wyboru statusu w BaseLinker po utworzeniu dokumentu w Microsoft Dynamics 365 Busienss Central
-możliwość wyboru rodzaju dokumentu do utworzenia
-możliwość wyboru kwoty netto/brutto przy pobieraniu zamówień z BaseLinker
-nadanie kategorii do tworzonego dokumentu lub określenie jej na podstawie statusu w BaseLinker
-możliwość zmiany podpisu w dokumencie
-powiązanie dokumentów dzięki symbolom, EAN, SKU, Nazwa, ID aukcji produktu
-automatyczne mapowanie kosztów transportu
-obsługa zamówień w różnych walutach
-tłumaczenie nazw produktów na 5 języków (w krajach działalności Klienta: angielski, węgierski, litewski, ukraiński, rosyjski)
-automatyzację odświeżania stanów magazynowych w czasie rzeczywistym (automatycznie lub na żądanie użytkownika)
-automatyzacja pobierania zamówień i odtworzenie ich w systemie księgowym Microsoft Dynamics 365 Business Central.
-pełna automatyzacja procesu zakupu (od momentu zakupu, po zlecenie pakowania i wysyłkę)
Dlaczego zdecydowano się akurat na system do zarządzania od firmy Microsoft?
Przede wszystkim, w tym przypadku, Microsoft Dynamics 365 Business Central pozwala na kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem, uwzględniając magazyn, księgowość (w tym księgę przychodów i rozchodów), finanse. System ERP pozwolił na pełną kontrolę nad zamówieniami i minimalizację ryzka związanego z zaleganiem towaru na magazynie. Zaproponowano rozwiązanie uwzględniające wszystkie potrzeby przedsiębiorstwa przy zachowaniu optymalizacji kosztów.
Obszary funkcjonalne wdrożonego rozwiązania:
Finanse
Księgowość
Magazyn
Integracja z BaseLinker
Wynik
UAB Dekoloma
Wdrożony system pozwolił zaoszczędzić czas, zmniejszyć koszty, poprawić komunikację, zwiększyć wydajność produkcyjną oraz zdobyć przewagę na nowych rynkach zbytu.
Funkcjonalności systemu, dzięki którym ułatwiono i unowocześniono sposób zarządzania przedsiębiorstwem to: magazyn, finanse, księgowość, integracja z e-commerce wraz z zaawansowaną funkcją kompletowania zestawów.
Dzięki wdrożeniu osiągnięto:
oszczędność czasu i ograniczenie kosztów
przewagę konkurencyjną i wejście na nowy rynek
pełną kontrolę nad ścieżką dostawy.