W tradycyjnym podejściu wiele zainstalowanych rozwiązań zaspokaja potrzeby informatyczne. Często działają niezależnie i wspierają dane obszary, realizując konkretne funkcje. Firma posiada różne rozwiązania, w tym systemy ERP i CRM. Takie podejście do systemów dobrze sprawdza się jedynie w sytuacji, w której pracownik w swojej pracy korzysta tylko z jednego z podsystemów. Jednak rzeczywistość zazwyczaj wygląda inaczej. Jedna osoba wykorzystuje kilka rozwiązań. Takie podejście sprawia nie tylko problemy pracownikom. Wpływa również negatywnie na kontakt z klientem.
W przeciągu ostatnich lat wiele firm zdecydowało się na instalacje rozwiązań ERP i CRM. Niektóre większe przedsiębiorstwa zainstalowały nawet wiele systemów ERP i CRM – z podziałem na działy, kraje czy branże. Część systemów została przejęta w wyniku fuzji czy przejęć.
Systemy ERP i CRM powinny się ze sobą komunikować
Systemy ERP wspierają procesy zaplecza (back-end). Natomiast rozwiązania CRM dedykowane są dla procesów front-end’owych, skupiających się na budowaniu relacji z klientami. Często zgodność pomiędzy tymi procesami i systemami jest niewystarczająca i negatywne odbija się na jakości pracy. Nie tylko Twoich pracowników (którzy muszą pracować z różnymi rozwiązaniami, interfejsami, logikami). Brak współpracy pomiędzy systemami rzutuje również na relacje z klientami, obecnymi i przyszłymi. Twoje dwa systemy są jak dwie ręce i jedna nie ma pojęcia, co robi ta druga! Twoi klienci to zauważą!
Opisana sytuacja nie dotyczy tylko systemów ERP i CRM. Istotna jest integracja nie tylko tych dwóch rozwiązań. Ale również wszystkich narzędzi biurowych, systemów w punktach sprzedaży, zarządzania dokumentami czy sklepu internetowego. A to jedynie kilka przykładów rozwiązań, które powinny być ze sobą zintegrowane.
Twoją obawą może być to, że obecnie klienci są coraz bardziej ostrożni, jeśli chodzi o przetwarzanie danych. Jednak możemy zapewnić, że nie zwracają uwagi na to, czy przetwarzasz dane w systemie CRM czy ERP. Zależy im na bezpieczeństwie tych danych. Oraz na tym, abyś dostarczył im najwyższej jakości produkt czy usługę, z doskonałym wsparciem i „bezproblemowym doświadczeniem”.
Podejście platformowe wpiera sukces firmy — systemów ERP i CRM
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w transformacji cyfrowej i zależy Ci, żeby Twoja firma stała się przedsiębiorstwem, które jest zorientowane na klienta, powinieneś odejść od rozproszonych systemów. Dużo lepsze będzie podejście platformowe do systemów do zarządzania. Takie podejście jest możliwe przy instalacji rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Business Central. Wszystkie systemy, narzędzia i rozszerzenia doskonale się ze sobą komunikują. Dzięki temu nie tylko poprawisz jakość obsługi klienta. Usprawnisz również codzienną pracę pracowników. To sprawi, że wzniesiesz swoją firmę na nowy, wyższy poziom.