fbpx

W drodze do Twojego nowego rozwiązania ERP/CRM – czy znasz swoją ścieżkę krytyczną?

Opublikowano:

Jedną z najgorszych rzeczy, które mogą przytrafić się Twojej organizacji podczas wdrożenia ERP/CRM, jest pośpiech. Ponieważ wszyscy wiemy, jaki jest potencjalny wpływ pośpiechu na jakość. Ale jest coś jeszcze gorszego: praca z systemem o znaczeniu krytycznym dla firmy, który nie jest już w pełni obsługiwany przez dostawcę. Jeśli planujesz w najbliższej przyszłości migrację swojego lokalnego oprogramowania […]

Jedną z najgorszych rzeczy, które mogą przytrafić się Twojej organizacji podczas wdrożenia ERP/CRM, jest pośpiech. Ponieważ wszyscy wiemy, jaki jest potencjalny wpływ pośpiechu na jakość. Ale jest coś jeszcze gorszego: praca z systemem o znaczeniu krytycznym dla firmy, który nie jest już w pełni obsługiwany przez dostawcę. Jeśli planujesz w najbliższej przyszłości migrację swojego lokalnego oprogramowania on-premise do chmury, warto zacząć od dobrych badań. 

Estimated reading time: 1 minute

Czy pamiętasz, ile czasu zajęło Twojej organizacji: wybór, zawarcie umowy, wdrożenie, I ostateczny rozwój  obecnego rozwiązania programowego? Jeśli tak nie jest, warto  znaleźć odpowiedź.   To prawdopodobnie pomoże ci zdać sobie sprawę, że tego rodzaju procesy zajmują dużo czasu. W przypadku małej lub średniej organizacji cały ten proces może z łatwością zająć od półtora do dwóch lat. Albo więcej. Po prostu dlatego, że Twoje dostępne możliwości  są ograniczone. I masz biznes do prowadzenia. 

Pierwsze ważne pytanie. Gdybyś miał rozpocząć ten proces dzisiaj, czy jesteś pewien, że Twoje obecne rozwiązanie  może liczyć na aktywne wsparcie dostawcy przez cały ten okres? Na pełne bezpieczeństwo, usuwanie błędów, dostarczanie nowych wersji i zgodność z wszystkimi przepisami i regulacjami, które są dla Ciebie istotne? Co jeśli nie zaczniesz dzisiaj, ale za 6 lub 12 miesięcy? Czy Twój dostawca potwierdził Ci już pełne, aktywne wsparcie na piśmie? 

Dzisiaj prawie każdy dostawca ERP/CRM jest w trakcie transformacji swoich rozwiązań z on-premise do chmury publicznej. Można się spodziewać, że wielu z nich zacznie wkrótce publikować dane  o zakończeniu wsparcia dla swoich rozwiązań on-premise. To oczywiście może mieć wpływ na Twoje plany.    

Drugie ważne pytanie. Czy Twój preferowany partner wdrożeniowy może rozpocząć ten projekt, gdy będziesz gotowy? 

Poza względami wewnętrznymi masz też do czynienia z czynnikami zewnętrznymi. Na przykład zdolność partnera wdrożeniowego do migracji systemu. W końcu przy dużej liczbie użytkowników on-premise, którzy chcą przejść do chmury w nadchodzących latach, jest całkiem możliwe, że będzie trzeba czekać. 

Wniosek: jeśli, w niedalekiej przyszłości, chcesz pomyślnie przenieść swoje lokalne rozwiązania programowe do chmury, musisz znać swoją ścieżkę krytyczną. Wszystko zaczyna się od przeprowadzenia dobrego rozpoznania. Upewnij się, że wiesz, jak długo Twoje obecne rozwiązanie będzie obsługiwane. I weź pod uwagę fakt, że Twoja organizacja nie jest jedyną, która potrzebuje dostępnych zasobów.