fbpx

Koszty przestarzałego oprogramowania biznesowego

Dynamics and More
Słowa kluczowe:
koszty systemuwybór systemuzmiana systemu

Jaki jest koszt korzystania z przestarzałego oprogramowania biznesowego?

Na całym świecie niezliczona liczba firm używa starego, niezintegrowanego, nieprzyjaznego użytkownikom i/lub przestarzałego oprogramowania do prowadzenia biznesu. Nieuchronnie prowadzi to do nieefektywności w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, w którym klienci są wymagający i niecierpliwi. Jeśli dotyczy to również Twojej firmy, prawdopodobnie nie jest to dla Ciebie żadna nowość. Na pewno zdajesz sobie sprawę z dostępności lepszych rozwiązań. Ale z jakiegoś powodu nie byłeś jeszcze gotowy do działania. Czekając, czy masz pojęcie, jaki jest koszt korzystania z tego przestarzałego oprogramowania biznesowego?

Na Zachodzie firmy modernizują swoje rozwiązania ERP i CRM co każde 8-10 lat. Jest to albo ulepszenie, albo całkowita wymiana. W niektórych branżach czas zwykle rośnie z powodu obecnego kryzysu. Ale także ze względu na to, że wiele organizacji odkłada te projekty – nawet jeśli faktycznie muszą działać.

ryzyko korzystania z przestarzałego oprogramowania

Czy warto odkładać modernizację oprogramowania?

Dlaczego więc firmy w pierwszej kolejności odkładają modernizację swojego oprogramowania biznesowego? Cóż, jest wiele powodów! Niezależnie od pytań kto jest winny, że stare rozwiązania już nie pasują. I patrząc na złożoność i wysiłek związany z wymianą. Ze strachu przed szkodą dla indywidualnych życiorysów w przypadku niepowodzenia projektu.

Ważnym pytaniem jest, jaki jest potencjalny wpływ tego opóźnienia na biznes. Chociaż lista konsekwencji jest długa, wybraliśmy kilka problemów, które mogą mieć poważny wpływ na Twój biznes.

Główne konsekwencje braku modernizacji

  • Utrzymanie obecnego wysokiego kosztu posiadania (TCO), który nieuchronnie wiąże się z wdrażaniem lokalnie instalowanych rozwiązań programowych w oparciu o własny sprzęt serwerowy i wewnętrzne zarządzanie systemem
  • Stały koszt bieżących słabych lub nieefektywnych procesów biznesowych. Będzie on nawet rósł, jeśli szybko tego nie naprawisz. Może to skutkować obniżeniem satysfakcji klientów i pracowników. I ostatecznie utratą klientów i odejściem pracowników.
  • W przypadku obecnych procesów manualnych opóźniona modernizacja uzależnia Cię od pracy starszych pracowników, którzy odejdą z Twojej firmy wkrótce po przejściu na emeryturę
  • Być może najważniejsza kwestia: pomijanie ciągłych innowacji, które widzimy obecnie w rozwiązaniach opartych na chmurze. Wszyscy wiodący dostawcy ERP / CRM przenieśli swoje inwestycje w badania i rozwój do swoich produktów w chmurze. Jeśli więc nadal korzystasz z rozwiązań lokalnych, oznacza to spowolnienie dostępności nowych funkcji i innowacji. I w końcu przestaną być dostępne.

Modernizacja oprogramowania biznesowego wymaga poważnej inwestycji. Jednak dalsze korzystanie z przestarzałych rozwiązań może potencjalnie kosztować fortunę!

Zobacz również:

Autor

koszty przestarzałego oprogramowania biznesowego

Guus Krabbenborg – współzałożyciel i współwłaściciel QBS Group, odnoszącego sukcesy dystrybutora dla partnerów Dynamics w regionie EMEA. Założył także nową firmę „Dynamics and More”. Ta firma obsługuje klientów i partnerów Microsoft Dynamics.

Guus Krabbenborg jest doświadczonym trenerem biznesowym i konsultantem o ugruntowanej reputacji na arenie międzynarodowej Microsoft Dynamics. Jest częstym prelegentem na różnych wydarzeniach Microsoftu. Jego podejście jest postrzegane zarówno przez klientów, jak i partnerów jako inspirujące, kreatywne i aktywizujące – ale zawsze zabawne.

Poprzednia wypowiedź Następna wypowiedź