fbpx

Przestań kupować licencje i usługi – zacznij kupować sukces projektu!

Opublikowano:

Mało która organizacja jest zadowolona z tego, że jej wdrożenie ERP/CRM lub inicjatywa cyfrowej transformacji kończy się sukcesem dopiero za drugim lub trzecim podejściem. W końcu sukces takiego projektu ma kluczowe znaczenie? Lepiej więc już dziś przestać kupować licencje na oprogramowanie i usługi. I skupić się na osiągnięciu sukcesu projektu! Oto kilka rad, jak to […]

Mało która organizacja jest zadowolona z tego, że jej wdrożenie ERP/CRM lub inicjatywa cyfrowej transformacji kończy się sukcesem dopiero za drugim lub trzecim podejściem. W końcu sukces takiego projektu ma kluczowe znaczenie? Lepiej więc już dziś przestać kupować licencje na oprogramowanie i usługi. I skupić się na osiągnięciu sukcesu projektu! Oto kilka rad, jak to zrobić.

Nie ma wątpliwości, że chcesz kupić udane projekty. Ale to wcale nie jest łatwe! W końcu, aby projekt zakończył się sukcesem, musi być spełnionych wiele wstęnych warunków. Brak jednego lub dwóch z tych warunków może szybko doprowadzić do połowicznej lub całkowitej porażki.

Czy masz pojęcie, ile może kosztować Twoją firmę nieudany projekt? Wydaje się, że jest to świetne pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem kolejnego projektu selekcji lub migracji do chmury. Chodzi o (dużo) pieniędzy, energii, koszty alternatywne i utratę reputacji! Ale dlaczego tak wiele organizacji wciąż zadowala się ofertą składającą się z kilku oddzielnych modułów oprogramowania i usług – kupionych po konkurencyjnej cenie? Zamiast wydać trochę więcej na jakość, kompletność i spójność?

I co równie ważne – dlaczego tak wielu partnerów wdrożeniowych dopuszcza do porażki swoich projektów z powodu Twojego braku chęci do zmiany? Zamiast gruntownie przygotować się do tego procesu zmian? Czy nie znają wystarczająco dobrze formuły sukcesu? A może brakuje im odwagi, aby skonfrontować się z Twoimi wymaganiami? Boją się być pierwszym z krótkiej listy?

Rozsądne firmy już dziś przestają kupować licencje na oprogramowanie ERP/CRM. I zaczynają od kupowania sukcesu projektu. Zapytaj swoich potencjalnych partnerów wdrożeniowych o ich przepis na udany projekt, z listą klientów, gdzie oni z powodzeniem zastosowali ten przepis. To od razu tworzy dobrze świadczy o ich podejściu.

Oczywiście, kiedy kupujesz udany projekt, ryzykujesz, że początkowo będzie on nieco droższy. Ale musisz uświadomić sobie, że te dodatkowe koszty nigdy nie są tak wysokie, jak koszty połowy lub całości nieudanego projektu!