fbpx

Za nami Envision Forum

Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo danychBusiness CentralBusiness Intelligencedynamics 365microsoft 365teams
Opublikowano:

Większość firm w Polsce zdaje sobie sprawę ze znaczenia transformacji cyfrowej. Z tego, że jest ona nie tylko szansą na rozwój, ale wręcz koniecznością. Jednak polskie firmy prezentują bardzo zróżnicowaną prędkość digitalizacji

Za nami Envision Forum.  Podczas tegorocznego forum prelegenci mówili o transformacji cyfrowej oraz o postępie polskich firm w tym procesie. Wiele rozmów poświęconych było bezpieczeństwu, kompetencjom cyfrowym i znaczeniu sztucznej inteligencji.

Za nami Envision Forum

Wśród prelegentów znaleźli się między innymi:

  • Brad Smith – President, Microsoft
  • Mark Loughran – General Manager Microsoft w Polsce
  • Jean-Philippe Courtois – Executive Vice President, Microsoft
  • Jared Spataro – Corporate Vice President, Microsoft
  • Charles Lamanna – Corporate Vice President, Microsoft
  • James Eckart – Chief Security Advisor, Microsoft

Digitalizacja

Podczas rozmów głównym z aspektów była digitalizacja. Ten proces w ciągu ostatniego roku dotknął większość firm i pracowników. Jednak od lat jest trendem wśród rozwijających się firm i cały czas będziemy go obserwować. Cyfrowość firm i ich rozwiązań jest kluczowym czynnikiem do osiągnięcia sukcesu.

Na tegorocznym forum Envision poznaliśmy historię wielu firm: Link4, CCC, Rossman, PKO BP, Żabka czy Budimex. Ten zróżnicowany katalog firm korzystających z rozwiązań Microsoft 365 czy aplikacji Teams pokazuje, że cyfrowe rozwiązania wspierają organizację niezależnie od branży, w której są wdrożone.

Odpowiednie kompetencje

Przedstawiciele wspomnianych firm podkreślają, że nie tylko ważny jest zakup nowych technologii. Najistotniejsze są odpowiednie kompetencje, które pozwalają właściwie je wykorzystywać. Przykładem skupienia się na kompetencjach jest również rozwiązanie Power Platform, które korzystając z low-code pozwala na tworzenie odpowiednich rozwiązań bez znajomości kodowania.

Bezpieczeństwo

Prelegenci zwracali też bardzo dużą uwagę na bezpieczeństwo rozwiązań i zawartych w nich danych. Jest ono automatycznie zapewniane przez chmurę Microsoftu i dodatkowe rozwiązania oferowane przez firmę. Microsoft wydaje ponad miliard dolarów rocznie na kwestie związane z podnoszeniem bezpieczeństwa swoich produktów.

James Eckart, Chief Security Advisor, Microsoft, w nawiązaniu do rozwiązań chmurowych powiedział „In the Cloud the sky is the limit”. Tymi słowami podkreślił, jak ważne jest wdrażanie nowych rozwiązań w chmurze. Cloud nie tylko jest bezpieczne, ale umożliwia łatwe skalowanie i dodawanie nowych rozwiązań, co jest kluczowe dla firm, które chcą się rozwijać. Nie tylko biznesy, ale również rzeczywistość bardzo dynamicznie się zmienia. Właśnie dlatego, możliwość skalowania systemów jest tak istotna.

James Eclart, podkreślił też, że bardzo istotnym jest obserwowany ruch z punktowych aplikacji, do rozwiązań platformowych, które pozwalają na szybkie bezpieczne działania.

Sztuczna Inteligencja

Sztuczna Inteligencja również będzie odgrywać coraz większą rolę w świecie. Już teraz są prowadzone prace nad wykorzystaniem SI przy regulacji ruchu ulicznego, czy w zarządzaniu sadzeniem i zbieraniem plonów.

Microsoft Teams

Firmy, których historie poznaliśmy podczas konferencji podkreślają również znaczenie aplikacji Teams. Jednak w podejściu do Teamsów ważne jest postrzeganie ich jako kompleksowego narzędzia, modelu funkcjonowania firmy, a nie jedynie komunikatora. Jak pokazała grupa LOTOS zaawansowane możliwości bezpieczeństwa i współpracy, pozwalają na pracę zdalną nawet z wrażliwymi dokumentami, które wymagają szczególnych procedur bezpieczeństwa.

Jak mówi Jared Spataro, Corporate Vice President, Microsoft, nasza praca nie przeniosła się do domu, ale przeniosła się do chmury. Nawet jeśli wrócimy do firm na pełny etat, do naszych lokalizacji, nasza praca zostanie w chmurze. Warto o tym pamiętać wdrażając nowe rozwiązania.

Envision Forum

Klientocentryczność

Na konferencji uczestnicy mówi również o przybierającej na znaczeniu klientocentryczności. Zmieniło się bowiem podejście do prowadzenia biznesu. Teraz już nie powinniśmy się skupiać na naszych produktach czy usługach, ale na zaspokojeniu potrzeb klienta i na jego doświadczeniach. To właśnie potrzeby klienta powinny stać u progu procesu naszych zmian. Dopiero potem powinniśmy się skupić na wzroście konkurencyjności, innowacyjności i zwiększaniu kompetencji cyfrowych. Jednak powinniśmy pamiętać, że to właśnie potrzeby klienta są punktem wyjściowym tego procesu.

Podsumowanie

Większość firm w Polsce zdaje sobie sprawę ze znaczenia transformacji cyfrowej. Z tego, że jest ona nie tylko szansą na rozwój, ale wręcz koniecznością. Jednak polskie firmy prezentują bardzo zróżnicowaną prędkość digitalizacji. Należy pamiętać o tym, że cyfryzacja, to nie poprawianie systemów czy podejść, ale kreowanie nowego biznesu i nowego podejścia. Niestety wiele firm wciąż o tym zapomina.  Tak samo należy pamiętać o tym, że proces digitalizacji, to tworzenie nowych procesów, a nie przenoszenie procesów analogowych do chmury.

    Umów się na bezpłatną konsultację
    Więcej
    Więcej