fbpx

Jak Microsoft po cichu wrócił na szczyt branży technologicznej

Opublikowano:

Microsoft przeszedł w ostatnich latach ogromną transformację, zarówno jako firma, jak i organizacja. Około 2013 r. Microsoft był uważany za swego rodzaju starego dostawcę IT. Z pewnością duży sprzedawca z silną pozycją i dużą bazą klientów! ! Ale również dość powolną organizację, która często z opóźnieniem reagowała na zmieniające się potrzeby rynku. Po kilku burzliwych […]

Microsoft przeszedł w ostatnich latach ogromną transformację, zarówno jako firma, jak i organizacja. Około 2013 r. Microsoft był uważany za swego rodzaju starego dostawcę IT. Z pewnością duży sprzedawca z silną pozycją i dużą bazą klientów! ! Ale również dość powolną organizację, która często z opóźnieniem reagowała na zmieniające się potrzeby rynku. Po kilku burzliwych i pełnych wyzwań latach, firma znów pokazuje swoją siłę.

Powołanie Satya Nadella na nowego CEO w 2014 roku okazało się być początkiem radykalnej zmiany. Zastąpił on kilku starych wyjadaczy nowymi menedżerami ze świeżymi pomysłami i odwagą do zmian. Po stronie produktowej wprowadził strategię „cloud first, mobile first”, która była dość postępowa w tamtych czasach. Jednak największy wkład Nadella wniósł w sferę kultury wewnętrznej firmy. Wyzwał organizację do przejścia od kultury „wiem wszystko” do kultury „uczę się wszystkiego”. Jego przywództwo było skuteczne w burzeniu wewnętrznych silosów i był silnym promotorem lepszej współpracy. Nadella wdrożył „mentalność wzrostu” w skali globalnej!

Ale sam nowy sposób myślenia nie jest w stanie zapewnić zrównoważonego wzrostu. Podczas gdy konkurenci tacy jak Apple, Google i Facebook skupili swoją energię na procesach sądowych i mediach, Microsoft zachował stosunkowo niski profil, obserwując jednocześnie wzrost cen swoich akcji o ponad 600 procent od 2014 roku. Firma po cichu wyrzeźbiła sobie niszę w usługach chmurowych, oprogramowaniu i sprzęcie. I w ten sposób wspięła się z powrotem na szczyt drzewa technologicznego. W czerwcu 2021 roku Microsoft stał się drugą amerykańską spółką giełdową w historii, która osiągnęła kapitalizację rynkową na poziomie 2 bilionów dolarów.

Satya Nadella dostrzegł potencjał technologii, która może stać się podstawową infrastrukturą dla firm na całym świecie. Microsoft ogłosił nową deklarację misji: „aby umożliwić każdej osobie i każdej organizacji na planecie osiągnięcie więcej”. Dziś jest to realizowane poprzez usługi takie jak chmura Azure, która zapewnia łączność milionom ludzi. Jest ona dostępna w 52 regionach, zasilając w równym stopniu systemy zarządzania usługami wodnymi w Tokio, usługi edukacyjne w Londynie i firmy zajmujące się handlem elektronicznym w RPA.

Jeśli chodzi o aplikacje biznesowe, Microsoft w ciągu zaledwie kilku lat przekształcił swoją ofertę z szerokiego zestawu samodzielnych aplikacji w imponującą, zintegrowaną, inteligentną platformę chmury, która podbija serca obecnych i potencjalnych klientów.

Microsoft ma dziś wyraźniejszą tożsamość niż kiedykolwiek wcześniej. Trzymając się z dala od nagłówków gazet i pozwów antymonopolowych, firma opracowała zestaw produktów, który jest zgodny z jej misją. Choć od pierwszej oferty publicznej Microsoft potrzebował 33 lat, aby osiągnąć swój pierwszy bilion dolarów wartości w 2019 roku, kolejny bilion zajął zaledwie dwa lata. I nic nie wskazuje na to, aby ten wzrost miał się skończyć w najbliższym czasie.

Jeśli więc szukasz dostawcy IT, który pomoże Ci się rozwijać i nawigować w ekscytujących latach, które nadejdą w dzisiejszym nieprzewidywalnym świecie, Microsoft jest zdecydowanie poważnym kandydatem!

Jeśli więc szukasz dostawcy IT, który pomoże Ci się rozwijać i poruszać się w najbliższych latach, w dzisiejszym nieprzewidywalnym świecie, Microsoft jest zdecydowanie poważnym kandydatem!