fbpx

Jaka przyszłość czeka produkty Microsoftu?

Słowa kluczowe:
Business CentralcloudDynamicsmicrosoftPowerAppwiedza
Opublikowano:

Jaka przyszłość czeka produkty Microsoftu? Co dalej z Business Central? Na to i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy konferencji Directions EMEA

Jaka przyszłość czeka produkty Microsoftu? Co dalej z Business Central? Na to i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy konferencji Directions EMEA.

2 tysiące osób z całego świata rozmawiało w Wiedniu o przyszłości rozwiązań Microsoftu dla firm. Wśród nich nie zabrakło oczywiście przedstawicieli IT Vision.

Produkty Microsoftu – jaka przyszłość?

Na corocznej konferencji poruszano tematy ostatnich zmian oraz planowanych kierunków rozwoju. Omawiano jak zmienią się produkty Microsoftu. Zeszły rok był dla Microsoftu przede wszystkim czasem poświęconym na dopracowanie swoich produktów. Została zmieniona również filozofia współpracy z partnerami. Microsoft kładzie większy nacisk na czerpanie z doświadczeń partnerów, którzy wdrażają rozwiązania u klientów. Zespół techniczny chce wsłuchać się w ich głos, biorąc pod uwagę uwagi i opinie zdobyte podczas wdrożeń. Zebrane doświadczenia chce wykorzystać podczas tworzenia i ulepszania swoich rozwiązań. Powołana została również specjalna rada, Directions Advisory Coucil, która ma być pośrednikiem pomiędzy Microsoftem a partnerami. Dla lepszej wymiany informacji o produktach stworzona została również platforma do wymiany opinii.

„ W tym roku widać znaczącą zmianę na rynku: mniej mówimy o zmianach technologicznych – one się częściowo dokonały, częściowo dzieją się „w tle” i o nowych funkcjach (chociaż one pozostają ważne). Obecnie nacisk kładziemy na korzyściach związanych z nową architekturą cloud – szybsze, tańsze wdrożenia, łatwiejsze wprowadzanie nowych technologii. To już koniec czasów wielkich systemów, które trudno wdrożyć, a jeszcze trudniej aktualizować. “

Paweł Prymakowski, CEO, IT Vision

Lokalizacja

Jednak produkty Microsoftu, ich dopracowanie i zmiana filozofii to nie wszystko co zmieniło się w Microsoft. Zmieniło się także podejście do lokalizacji. Zamiast osobnym produktem lokalizacja powinna być rozszerzeniem (extension). Nastąpiła również faktoryzacja kodu, która ma poprawić wydajność oferowanych rozwiązań.  Poprawione zostało również bezpieczeństwo i jakość kodu, a także standardy testowania.

Podejście do klienta

Podejście do klienta także przechodzi transformacje. To on ma decydować, z których rozwiązań chce korzystać. Ze zmianą podejścia wiąże się zmiana w architekturze. Wprowadzona jest modularność aplikacji. Odchodzi się od standardowego klienta Windowsa – w tej chwili korzystamy z aplikacji przede wszystkim przez klienta web. W obecnej wersji komfort pracy w przeglądarce jest co najmniej taki sam, jak w aplikacji Windows, a dodatkowo zyskujemy większą odporność na niestabilne łącze internetowe i prostsze wdrożenie – nie musimy nic instalować.

produkty Microsoftu

“Faktem jest, że Dynamics to wielomiliardowa firma działająca w chmurze, rozwijająca się o 45 procent rok do roku. Wychodzimy naprzeciw dużym przedsiębiorstwom, ale siłą napędową tego biznesu nadal jest przestrzeń dla małych i średnich firm, które pozwalają zobaczyć niesamowity wzrost o ponad sto procent w CSP ”. Toby Bowers, General Manager, Product Marketing at Microsoft

Łatwiejsze i szybsze wdrożenie

Microsoft pokazuje również, że stawia na wzrost szybkości i obniżenie trudności implementacji swoich produktów. Dąży również do tego, aby ich aktualizacje były jak najprostsze. Firma chce to osiągnąć poprzez rozwiązanie cloudowe (chmura). Przygotowane są lokalizacje, które będą udostępniane klientom. Wszystko to prowadzi do niższego kosztu wejścia i utrzymania dla klienta.

Ze względu na planowany kierunek zmian konieczne jest zacieśnianie relacji parterów wdrażających główny produkt ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw – Business Central. Tworzone przez nich aplikacje powinny być ogólnodostępne, to znaczy zgodne z normami i napisane w powszechnie znanym i używanym języku. Zmiany te dążą do standaryzacji produktów, a unifikacja aplikacji pozwoli na wymienianie się nimi między partnerami.

Współpraca partnerów

Ze względu na wdrażany model clodowy portal klienta będzie dostępny za pomocą przeglądarki. Głównymi narzędziami, które będą ze sobą współpracować będą: Business Central, Microsoft Flow (zewnętrzne narzędzie do sterowania przepływami pracy) oraz PowerApps (ogłaszane w sklepie programy, narzędzia i aplikacje – tworzone również przez partnerów).

Interesującym elementem konferencji była również dyskusja panelowa o przyszłości produktu oraz kanału partnerskiego. Podczas debaty z pomocą uczestników spotkania starano się określić główne problemy i pomysły na rozwój produktu. Directions Advisory Council dyskutowało nad tematami wybranymi przez partnerów Microsoftu.

    Umów się na bezpłatną prezentację systemu
    Więcej
    Więcej