Rok 2021 był dla firmy Microsoft wspaniałym rokiem biznesowym. Bezpośrednio z tego wynika, że był to również dobry rok dla jej klientów i partnerów. Firma odnotowała imponujący i stały wzrost zarówno przychodów, jak i zysku netto. Co ważniejsze, Microsoft aktywnie wykorzystał te zasoby, aby jeszcze bardziej wzmocnić i rozszerzyć swoją pozycję wiodącego na świecie dostawcy inteligentnej platformy chmurowej. Dzięki takiemu podejściu do platformy firma optymalnie wspierała swoich klientów w ich inicjatywach związanych z transformacją cyfrową. Te pozytywne wyniki zaowocowały kolejnym rokiem gwałtownego wzrostu cen akcji. W 2021 roku akcje wzrosły o 51%, co uczyniło Microsoft jedną z najlepiej wycenianych firm na świecie.
Pomimo kryzysu w COVID, obroty i zyski firmy Microsoft w 2021 roku nadal rosły. Dzięki kompleksowej ofercie nowoczesnych produktów i usług opartych na chmurze firma w pełni wykorzystała impet, jaki kryzys ten nadał cyfrowej transformacji naszego świata.
Dobrą wiadomością dla klientów i partnerów Microsoftu jest to, że firma zdecydowała się ponownie zainwestować dużą część swoich rosnących zysków w badania i rozwój. Ma to na celu dalsze doskonalenie rozwiązań i usług programistycznych. W roku fiskalnym 2021 Microsoft zainwestuje w badania i rozwój nie mniej niż 20,7 mld dolarów. Stanowi to 12 procent całkowitego przychodu. Wydatki te wzrosły o 8 procent, czyli o 1,4 miliarda dolarów, w porównaniu z rokiem poprzednim.
Oto przykład, który pokazuje wpływ tych inwestycji w badania i rozwój na innowacyjność produktów. W 2021 r. nastąpił spektakularny wzrost wykorzystania Microsoft Teams w związku z rozwojem pracy hybrydowej. Teams to jedyne rozwiązanie typu all-in-one, które obsługuje spotkania, rozmowy, czat, współpracę i automatyzację procesów biznesowych w codziennej pracy. Firma Microsoft wprowadziła setki nowych funkcji, od nowych trybów prezentera po nowe możliwości prowadzenia spotkań integracyjnych. Obecnie ponad 250 milionów osób korzysta z Teams każdego miesiąca.
Wreszcie, Microsoft ma silną i spójną strategię dla swoich rozwiązań biznesowych Dynamics 365 ERP i CRM. Firma wciąż z sukcesem rozszerza i ulepsza te produkty. Ważna w tym kontekście jest ciągła integracja z innymi produktami z potężnej inteligentnej platformy chmurowej Microsoft. Takimi jak Office (produktywność), Teams (współpraca), Power BI (raportowanie i analizy) oraz Power Apps (tworzenie aplikacji o niskim kodzie). Strategia ta jest podstawą stałego wzrostu liczby klientów i udziału w rynku.
Jeśli więc planujesz aktualizację lub modernizację istniejących rozwiązań IT w 2022 roku, z pewnością warto umieścić Microsoft na swojej krótkiej liście.