Tradycyjne wdrożenia systemów ERP są złożone, ryzykowne, długotrwałe i kosztowne. Przekazywanie wiedzy klientom zależy od cennych i rzadkich konsultantów, którzy nie zawsze są natychmiast dostępni. Wszyscy znamy przykłady projektów, które trwały zbyt długo i kosztowały zbyt wiele. Albo nawet zakończyły się niepowodzeniem. Jednocześnie te niewykorzystane możliwości konsultacyjne ograniczają również potencjalny wzrost rynku. Microsoft chce zmienić tę sytuację, oferując doradztwo onboardingowe jako integralną część Dynamics 365 Business Central.
Szybsze, tańsze i łatwiejsze wdrożenia Business Central
Obecnie większość klientów koncentruje się na krótkim „time to value” dla ich nowego wdrożenia, aktualizacji lub migracji do chmury. Nowocześni klienci chcą wykorzystać wiedzę konsultantów, których zatrudniają, do osiągnięcia wymiernej wartości. Na przykład modernizując procesy biznesowe i motywując pracowników do zmian. Tymczasem są mniej skłonni płacić za podstawowe czynności doradcze.
Microsoft odpowiada na to zmieniające się zapotrzebowanie rynku, dostarczając tzw. funkcję 'onboarding guidance’, wbudowaną w jej oprogramowanie Business Central. Firma inwestuje w „listy kontrolne dotyczące rozpoczęcia pracy”, baner powitalny i pomoc kontekstową w aplikacji z poradami dydaktycznymi, aby zapewnić szybsze i tańsze wdrożenie zespołów i szybsze osiąganie wyników. Daje to nawet możliwość samodzielnego wykonania podstawowej konfiguracji. Wszystko, aby skrócić czas produktywności.
Niezależnie od zapotrzebowania rynku, sam Microsoft jest również bardzo zainteresowany przyspieszeniem wdrożeń. W końcu istnieje ogromny potencjał rynkowy dla Business Central i jego rozwiązania ERP w chmurze dla firm z sektora SMB. Ponadto, istnieje ponad dwieście tysięcy klientów SMB on-premise rozwiązań Dynamics NAV, Dynamics GP i Dynamics SL, którzy chcą wkrótce przenieść swoje rozwiązania do chmury. Ta inicjatywa w zakresie doradztwa oraz implementacji uwolni potencjał wdrożeniowy dla dalszego wzrostu.
Począwszy od wydania 2021, fala 1, Microsoft zawiera zestaw narzędzi i mechanizmów związanych z wprowadzaniem do systemu w Business Central, które partnerzy mogą wykorzystać do budowania tego doświadczenia. Firma ułatwia również partnerom wdrożeniowym korzystanie z „ram onboardingu” dla dodatków i komponentów dostarczanych przez nich w oparciu o Business Central.
Ta wbudowana inteligencja wdrożeniowa pomaga również w szybkim uruchomieniu nowo zatrudnionych współpracowników. Można też kierować użytkowników końcowych do konkretnych materiałów wideo dotyczących zadań, które wykonuje się sporadycznie, takich jak zamknięcie roku. Ta nowa inicjatywa bardzo dobrze wpisuje się również w poprzednie posunięcie Microsoftu, polegające na dalszej standaryzacji strony produktowej z szeroką gamą dodatków na AppSource.