Oto jak Microsoft stale ulepsza swoje rozwiązanie ERP w chmurze, Dynamics 365 Business Central
W kwietniu Microsoft wydał nową wersję swojego odnoszącego sukcesy rozwiązania ERP w chmurze, Dynamics 365 Business Central. Microsoft publikuje nowe wersje swojego popularnego rozwiązania ERP co 6 miesięcy, a ilość innowacji rośnie z każdą nową wersją. To nie tylko ulepszenia w samej domenie ERP, ale także w integracji i spójności z komplementarnymi rozwiązaniami, takimi jak Microsoft Outlook i Microsoft Teams. Aby stale ulepszać swoje rozwiązania, Microsoft aktywnie wykorzystuje wiedzę i kreatywność swoich partnerów wdrożeniowych i użytkowników końcowych na całym świecie.
Dynamics 365 Business Central – kompleksowe rozwiązanie w chmurze
Dynamics 365 Business Central to kompleksowe rozwiązanie aplikacji biznesowych, które zostało zaprojektowane i zoptymalizowane dla małych i średnich firm. W kwietniu 2021 r. Business Central wykorzystywało ponad 15 000 klientów na całym świecie, a obecny wzrost liczby klientów to ponad 1 000 klientów miesięcznie.
Od momentu rozpoczęcia działalności Microsoftu na arenie chmurowych ERP, firma zmieniła zasady dotyczące wersji i wydań. Tradycyjnie Microsoft uruchamiał nowe główne wersje swoich lokalnych rozwiązań ERP i CRM co dwa lata. W ciągu ostatnich lat firma zmieniła ten cykl na roczny i ostatecznie na półroczny harmonogram, który jest praktycznie standardem w świecie chmury. To, co jednak nie jest standardem, to zakres innowacji, które Microsoft publikuje w swoich nowych wersjach.
Ciągły przepływ innowacji
Microsoft mając do dyspozycji ogromne budżety na badania i rozwój, może sobie pozwolić na to, aby duża liczba programistów pracowała nad dalszym ulepszaniem jego rozwiązań biznesowych. Skutkuje to ciągłym przepływem innowacji – często o (znacznie) większym wolumenie i większym wpływie na działalność biznesową niż u jego konkurencji. Te innowacje nie ograniczają się tylko do domeny ERP. Coraz częściej można je znaleźć w integracji z „produktami towarzyszącymi”, takimi jak Outlook i Teams.
Szczególnie ważna w dzisiejszych czasach jest ulepszona integracja z Teams, gdy większość firm zatrudnia swoich pracowników w modelu home-office. Oczywiście ogromną zaletą jest to, że Microsoft jest nie tylko dostawcą aplikacji biznesowych, ale także zajmuje czołową pozycję w automatyzacji biura, dzięki programowi Outlook i narzędziom do współpracy, takim jak Teams. Oczywiście inni dostawcy ERP również będą mogli łączyć swoje rozwiązania z Teams. Jednak głęboka integracja między Business Central i Teams została stworzona od postaw. A to zapewnia znacznie większą wartość klientom Microsoft Dynamics 365.
Bardziej efektywne wdrażanie usprawnień
Aby stale ulepszać swoje rozwiązania Dynamics 365, Microsoft wdrożył tak zwaną pętlę sprzężenia zwrotnego (feedback-loop). I promował na rynku ten nowy sposób pracy. Taka struktura pozwala tysiącom partnerów wdrożeniowych, a także dziesiątkom tysięcy użytkowników końcowych na całym świecie, proponować ulepszenia produktów. W przeszłości dział rozwoju był ukryty w czymś w rodzaju wieży z kości słoniowej. Trudno było uzyskać akceptację nowych pomysłów. Obecnie menedżerowie produktów Microsoftu codziennie sprawdzają feedback-loop. Wraz z każdą nową wersją produktu ogłaszają szybko rosnącą liczbę pomysłów od partnerów i klientów, które zostały uwzględnione w rozwiązaniu. To wspaniały, nowy sposób na dalsze rozwijanie Business Central do najlepszego na świecie systemu ERP dla małych i średnich firm!