Podczas tegorocznej konferencji Ignite Microsoft zaprezentował inwestycje w rozwiązanie Dynamics 365 Commerce. Brendan Sullivan, Principal Product Manager for Dynamics 365 Commerce, opowiedział, w jaki sposób Microsoft zmienia swoje rozwiązania wspierające handel i przedstawił niektóre z nowych funkcji i możliwości, które Microsoft uruchomił w ramach 2 fali.
Brendan pokrótce przedstawił najważniejsze możliwości i funkcje w Commerce – rozwiązaniu wspierającym handel. Główne zmiany:
- ulepszenia omnichannel,
- nowoczesny sklep z usprawnieniami dla pracowników pierwszej linii,
- nowe dodatki do danych wywiadowczych, spostrzeżeń i analiz,
- nowe możliwości handlu elektronicznego.
Handel i produkty w Dynamics 365 Commerce
Microsoft wspiera podstawowy system, który zapewnia bezzałogowy silnik handlowy. Silnik może współpracować zarówno z Dynamics 365 Finance and Operations, jak i z innym systemem ERP. System obsługuje połączenia za pośrednictwem rozwiązania centrali, które umożliwia interakcję z produktami, cenami, promocjami, rabatami i klientami w obsługując bezzałogowo silnik handlu w wielu różnych kanałach sprzedaży detalicznej.
Wielokanałowa obsługa klienta
Możesz także obsługiwać swoich klientów w wielu kanałach. Na przykład kanały sprzedaży detalicznej w sklepach, punkty sprzedaży i rozwiązania mobilne w punktach sprzedaży.
- Call Center daje możliwość telefonicznej współpracy z operatorem.
- Rozwiązanie handlu cyfrowego daje możliwość tworzenia bogatych i wciągających witryn internetowych oraz możliwości eksponowania swoich produktów, zachęcania ludzi do ich odkrywania i poznawania oraz ich zakupu. Zewnętrzne platformy handlowe, umożliwiają rzeczywistą sprzedaż produktów.
- Marketplace a także kanały platform społecznościowych pozwalają nie tylko na rozpowszechnianie swoich produktów. Pozwalają rozpowszechniać informacje, dzięki czemu możesz zwiększać udział w rynku i przyciągać klientów do Twoich produktów, a także kupować produkty na tych platformach społecznościowych.
- Conversational daje Ci możliwość pracy w czasie rzeczywistym z klientem, posiadanie chatbotów AI i możliwość pracy z klientem. Wszystkie te rozwiązania dają klientom możliwość znalezienia produktu, którego szukają. Dzięki nim możesz pomóc im odkrywać i poznawać produkty.
Microsoft daje możliwość pracy w wielu kanałach, z poziomu różnych indywidualnych ról:
- Sprzedawca w sklepach detalicznych
- Konsument i kupujący, który pracuje z systemami handlu elektronicznego, którymi kierują marketerzy i handlowcy
- Przedstawiciel obsługi klienta obsługujący centra telefoniczne.
- Boty i agenci wirtualni, którzy obsługują funkcje call center, a także możliwości konwersacyjne.
Business to business
Microsoft oferuje również nowe rozwiązanie typu business to business, które umożliwia wprowadzanie rozwiązania B2B połączonego z bezzałogowym silnikiem handlowym i wspomaga scenariusze zakupów.
Jeśli spojrzysz na wszystkie rozwiązania razem, zobaczysz, że Microsoft faktycznie obsługuje dużą liczbę tradycyjnych i powstających kanałów, a także wielu klientów indywidualnych oraz biznesowych we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej.
Co daje Ci bezzałogowy silnik handlu?
Przede wszystkim możesz zarządzać swoimi produktami i kontrolować je w jednym scentralizowanym miejscu. Dzięki temu masz możliwość obsługi klientów w różnych kanałach sprzedaży. Możesz także skorzystać z różnych cen, promocji lub rabatów.
Po drugie, otrzymujesz możliwość przechwytywania wszystkich informacji o klientach, niezależnie od tego, czy są to informacje zamówieniach, klientach, kontach, adresach, danych dotyczących kliknięć czy inne. Bezzałogowy silnik daje możliwość posiadania jednego „złotego” rekordu klienta we wszystkich różnych kanałach sprzedaży.
Całościowe spojrzenie dzięki Dynamics 365 Commerce
Rozwiązanie Microsoftu daje również możliwość holistycznego spojrzenia na rozwiązanie detaliczne we wszystkich kanałach sprzedaży i sprawdzenia, które produkty najlepiej sprzedają się w danym kanale. Co więcej, dzięki Microsoft Commerce dowiesz się:
- jak najlepiej strategicznie rozmieszczać produkty do wysyłki i sprzedaży w oparciu o informacje.
- jakie typy klientów wchodzą w interakcję z danym kanałem i jak najlepiej sprzedawać tym klientom w tych kanałach.
Dynamics 365 Commerce — nowe funkcje wydane w 2020 roku w ramach 2 fali
Możliwości handlu cyfrowego
Wizualny kreator stron internetowych został zmieniony. Jest to teraz zintegrowany projektor strony typu „przeciągnij i upuść”. Dzięki zmianom możesz łatwo przeciągać moduły na kanwę. Również wprowadzanie zmian w canvie jest znacznie łatwiejsze.
Firma Microsoft umożliwia także modyfikowanie kolorów i stylów strony. Bez użycia do tego rozszerzeń CSS. Teraz możesz również wyświetlić podgląd według typów urządzeń, zobaczyć, jak będzie wyglądać Twoja strona w odniesieniu do konkretnego punktu responsywnego.
Zarządzanie listami
Microsoft upraszcza również zarządzanie listami. Niezależnie od tego, czy jest to lista generowana ręcznie, lista algorytmiczna, czy spersonalizowana oparta na sztucznej inteligencji, możesz ją modyfikować i łatwiej kontrolować ją w interfejsie.
Odmiany i testy
Wreszcie, możesz wprowadzić odmiany elementów strony, co daje możliwość szybkiego i łatwego tworzenia wersji dla prostych zadań, takich jak lokalizacja i marketing. Daje także możliwość używania tych odmian do testów A / B i eksperymentów po stronie serwera, a także przygotowuje grunt pod możliwość zrobienia tego później dzięki kierowaniu i personalizacji.
Inteligentne eksperymentowanie z treścią
Co więcej, Microsoft zamierza wypuścić w tej fali inteligentne eksperymentowanie z treścią. Firma posiada szereg możliwości eksperymentowania po stronie serwera, które ściśle współpracują z Optimizely, aby móc to zapewnić. Te możliwości dają możliwość przeprowadzania testów AB po stronie serwera. (Optimizely jest liderem na rynku testów AB po stronie serwera i klienta.)
Mowe rozwiązania dadzą Ci możliwość wykorzystania tych odmian jako eksperymentalnej kontroli wariancji A i B oraz podzielenia ruchu między nie. Strony, boksy, moduły, listy, elementy treści i obrazy. Możesz wybrać dowolny z tych elementów i zmienić go za pomocą eksperymentu jako odmiany.
Większa kontrola nad stroną
Możesz naprawdę kontrolować dowolną szczegółową część strony, którą chcesz lub całą stronę. Wszystko to, aby móc przeprowadzić eksperyment i zobaczyć, co jest najlepsze dla klienta. Gdy zrozumiesz, co przemawia do Twojego klienta, możesz łatwo promować tę stronę, aby wszyscy inni widzieli tę zawartość.
Nowe moduły e-commerce w Dynamics 365 Commerce
Nowe moduły to m.in. możliwość kupowania kart podarunkowych, obsługę zestawów czy wyskakującego koszyka. Możesz łatwo zaprezentować klientowi nowy wyskakujący koszyk, zamiast korzystać z tradycyjnego przepływu koszyka (jeśli tak zdecydujesz). Otrzymasz także możliwość posiadania selektora kolorów w PDP, dzięki czemu możesz użyć identyfikatorów wizualnych zamiast identyfikatorów tekstowych.
Rozszerzalność modułów
Microsoft ulepsza również rozszerzalność modułów i upraszcza ogólną architekturę składników oraz rozszerzenia i skalowanie. Będziesz mógł rozszerzać działania na danych i definiować rozszerzenia w ramach tych działań na danych. Dzięki temu możesz pracować bardziej inteligentnie między modułami, a także pracować z usługami danych innych firm.
Z nowymi modułami zyskasz możliwość przekazywania kontekstów do modułów w gniazdach. Dzięki temu faktycznie przekazujesz dane między modułami. Możliwość przekazywania konfiguracji modułów do komponentów pozwala łatwo kontrolować zawartość przepływającą do komponentów pod względem ustawień konfiguracyjnych.
Dynamics 365 Commerce w mediach społecznościowych
Microsoft zapowiada również podgląd możliwości handlu w mediach społecznościowych. Pozwoli to na dystrybuowanie treści do wielu różnych platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Pinterest, WeChat. Udostępni także możliwość sprzedawania treści za ich pośrednictwem oraz sprzedawania treści w mediach społecznościowych.
Funkcje Intelligence, Insights i Analytics
Microsoft zapewnia informacje i wgląd w Twoje produkty. Dzięki rekomendacjom sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu zyskujesz możliwość stworzenia sklepu przyszłości.
Możliwości wielokanałowe — omnichanel
Dzięki nim zyskujesz przede wszystkim możliwość sprzedaży przy użyciu nowoczesnych metod płatności, które nie mają powiązanych z nimi zakresów. Daje to możliwość przechwytywania, anulowania i zwrotu zamówień za pośrednictwem systemu.
Microsoft planuje dostarczyć złącze PayPal w standardzie (out-of-the-box). Będzie to rozwiązanie podobne do złącza dodatkowego. Będziesz mógł używać łącznika za darmo i utrzymywać go bezterminowo. Microsoft daje również możliwość prostego wprowadzenia danych konta i rozpoczęcia transakcji. Funkcja pojawia się również w zestawie startowym sklepu, dzięki czemu możesz łatwo zintegrować PayPal z witryną handlu elektronicznego. Ułatwia to rozpoczęcie transakcji online.
Znaczenie wpływów i rankingów
Z Microsoft Commerce możesz mieć pewność, że klientowi pokażą się odpowiednie produkty. Zyskujesz również możliwość personalizacji dla klienta. Posiadasz również opcję kierowania wynikami produktów, które są wyświetlane danemu klientowi, na podstawie szeregu czynników (produkty, które kupił, oglądał w przeszłości lub czynniki zewnętrzne). Dzięki temu jesteś w stanie przedstawić odpowiedni rodzaj produktu w konkretnej sytuacji. Rozwiązanie daje również możliwość tworzenia sponsorowanych produktów, jeśli chcesz reklamować swoje produkty w systemie. Zyskujesz także możliwość przeprowadzania wglądów i analiz na podstawie wyszukiwań.
Dynamics 365 Commerce — rozwiązania w zakresie obsługi klienta
Integracja z rozwiązaniem Dynamics 365 Customer Service umożliwia prowadzenie czatów obsługi i wirtualnych agentów przy użyciu architektury Microsoft Virtual Agent. Możesz prezentować je bezpośrednio w witrynie e-commerce, aby klienci mogli łatwo zadawać pytania czy wchodzili w interakcję z wirtualnym agentem. Dzięki temu mogą uzyskać wsparcie czy wprowadzać modyfikacje w zamówieniach. Wszelkie informacje o klientach są zawarte w bezzałogowym silniku handlu. Możesz łatwo aktualizować adresy klientów czy wyświetlać informacje w centrum obsługi telefonicznej. Ułatwia to klientom prosto i szczegółowo wchodzić w interakcje ze swoimi zamówieniami.
Zarządzanie marketingiem
Microsoft pozwala także na włączanie i wyłączanie marketingu. Jeśli więc masz rozwiązanie do marketingu bezpośredniego, możesz je włączyć na poziomie klienta, aby sprawdzić, czy chce otrzymywać e-maile, czy nie. Dzięki temu, gdy jesteś w punkcie sprzedaży lub w handlu elektronicznym, możesz zarejestrować się lub wylogować z otrzymywania marketingowych wiadomości e-mail.
Zachowania klientów
Możesz również spojrzeć na czas klienta od zarejestrowania. Dzięki temu możesz faktycznie sprawdzić, jak długo klient oglądał twoje produkty czy był na stronie. Otrzymujesz także możliwość przechwytywania dodatkowych adresów i posiadania wielu adresów i wybierania ich do wysyłki. Ponadto kontrola stanu sklepu umożliwia przeglądanie wszystkich różnych systemów działających w sklepie detalicznym.
Jak widać, Microsoft włożył wiele wysiłku, aby ulepszyć swoje rozwiązanie handlowe. Wierzymy, że Ty i Twoja firma możecie wiele zyskać na tych zmianach.