Za nami konferencja Microsoft Ignite. Podczas tegorocznego spotkania poznaliśmy wiele nowości ze świata Microsoftu. Alysa Taylor (Corporate Vice President, Business Applications & Global Industry) oraz Muhammad Alam (Corporate Vice President, Dynamics 365 at Microsoft) podczas konferencji Ignite skupili się na nowym podejściu do pracy i przygotowaniu użytkowników Microsoftu na wyzwania, jakie może nieść ze sobą przyszłość.
Ekosystem Microsoftu to szereg różnych aplikacji dla wszystkich rodzajów biznesu
Każdą aplikację czy rozwiązanie można dostosować do indywidualnych potrzeb firmy. Właśnie dzięki temu, produkty Microsoftu są dobrym wyborem dla wsparcia codziennej pracy przedsiębiorstw. Można je także łatwo skalować czy poszerzać o nowe funkcjonalności.
Microsoft proponuje rozwiązania, które wspierają budowanie odporności przedsiębiorstw na każdym poziomie biznesowym i pomagają sprostać dzisiejszym wyzwaniom. Co więcej, pozwalają proaktywnie wyprzedzać przyszłe możliwości — aby na nowo wyobrazić sobie przyszłość. Podczas konferencji Microsoft Ignite ogłoszono nowe funkcje Microsoft Power Platform i Dynamics 365, które pomogą zrealizować tę wizję.
Nowości z Ignite Microsoft Power Platform
- Projektowanie z niskim kodem (low code) dla profesjonalnych deweloperów. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom Microsoft Power Apps, Power Automate, Power Virtual Agent i Azure API Management za pomocą Power Apps z niskim kodem i dystrybucji za pośrednictwem Microsoft Teams można łatwo skalować rozwiązania.
- Przepływy pracy i szablony Power Platform SDLC (cykl rozwoju oprogramowania) z GitHub Actions.
- Integracja Power Virtual Agents i Microsoft Azure Bot Framework. Pozwala tworzyć boty bez kodu oraz zapewnia prostsze środowisko publikowania jednym kliknięciem w usłudze Teams.
- Integracja Power Apps i Teams, w tym aplikacja do tworzenia Power Apps w ramach Teams. Project Oakdale dla bezpłatnej platformy danych o niskim kodzie oraz obsługa stylu wizualnego Teams.
- Wersja zapoznawcza aplikacji Microsoft Power BI dla zespołów, która zapewnia centralne, spersonalizowane miejsce przechowywania danych w usłudze Teams. Aplikacja pomaga użytkownikom skalować szczegółowe informacje w całej firmie. Dostęp do miejsca, w którym odbywają się konwersacje i podejmowane są decyzje dzieli teraz tylko jedno kliknięcie.
- Usługa Power BI natywnie zintegrowana z programem Excel. Pozwala łatwiej niż kiedykolwiek odnajdywać i pracować z zaufanymi zestawami danych usługi Power BI. Dane są odświeżane, zarządzane i zabezpieczane bezpośrednio w programie Excel.
- Dwie nowe oferty usługi Power BI. Usługa Power BI Premium dla użytkownika jako punkt wejścia do wersji Premium oraz nowa opcja skalowania pojemności na żądanie dla klientów Premium.
- Wersja zapoznawcza Microsoft Power Automate Desktop, oferująca zrobotyzowaną automatyzację procesów (RPA) na każdym komputerze stacjonarnym.
Nowości z Ignite Microsoft Dynamics 365
- Nowy, własny kanał głosowy dla Microsoft Dynamics 365 Customer Service, oparty na Microsoft Azure Communication Services.
- Nowe dodatki do rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management: Cloud and Edge Scale Unit and Inventory Visibility.
- Ogólna dostępność Microsoft Dynamics 365 Project Operations.
Łatwe tworzenie aplikacji
Tegoroczna konferencja Microsoft Ignite skupiała się również na przyśpieszonym tworzeniu aplikacji. Aby sprostać rosnącemu trendowi projektów typu „fusion”, low-code czy „code first” Microsoft dokonał wielu ulepszeń i inwestycji. Dzięki nim może zapewnić bezproblemową współpracę Power Platform, Microsoft Azure i Microsoft Visual Studio.
Power Platform
Power Platform staje się coraz bardziej znaczącym produktem. Platforma jest stale rozwijana, aby kształtować i skalować pracę dzięki aplikacjom niskokodowym i nowym funkcjom. Zmiany w Power Platform mają pomóc profesjonalnym programistom w szybkim przekształcaniu biznesu od podstaw. To wszystko przy użyciu narzędzi i języków, które programiści już znają.
Aplikacje z grupy Power
Microsoft wprowadził też zmiany w aplikacjach Power Apps, Power Automate, Power Virtual Agents i Azure API Management. Dzięki temu wszystkie te aplikacje będą teraz bezproblemowo współpracować. Pozwolą deweloperom na skalowanie rozwiązań z niskim kodem za pomocą Power Apps, a także na dystrybucję za pośrednictwem Microsoft Teams. Co więcej, deweloperzy mogą tworzyć niestandardowe łączniki oraz bezproblemowo przekazywać je do dedykowanych środowisk Power Platform w celu łatwego odnajdywania w Power Apps. Ponadto Microsoft Azure Functions i Azure API Management, mogą być wykorzystane, aby umożliwić indywidualnym deweloperom dystrybucję Power Apps w usłudze Teams.
GitHub usprawnia programowanie
Aby usprawnić programowanie, Microsoft ogłosił wprowadzenie usługi Power Platform na platformę, na której zespoły programistów współpracują przy projektach – GitHub. Profesjonalni programiści mogą tworzyć własne przepływy pracy SDLC na rynku (cykl życia oprogramowania) za pomocą GitHub Actions dla Power Platform. Mogą także używać wstępnie skonfigurowanych szablonów przepływu pracy SDLC.
Power Virtual Agents i Azure Bot Framework
Ponadto Power Virtual Agents i Azure Bot Framework będą teraz działać bezproblemowo, umożliwiając programistom tworzenie botów bez kodu. Power Virtual Agents również został ulepszony, aby jeszcze bardziej ułatwić programistom i użytkownikom publikowanie w usłudze Teams za pomocą jednego kliknięcia.
Wspólna praca rozszerzona o zespołowy wgląd w dane. Dzięki temu wszyscy mogą podejmować lepsze decyzje
Microsoft Teams to platforma, która stała się nieodłączną częścią naszego życia. Zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Używa się jej także do nauki zdalnej. Na interakcje w Teams składają się niie tylko osoby, ale również dane. Teraz usługa Power BI w Teams ewoluuje i pomaga wszystkim znaleźć szczegółowe informacje i razem pracować nad nimi.
Power BI dla zespołów
Microsoft wprowadził nową aplikację Power BI dla zespołów, która zapewnia bardziej usprawnione środowisko dostępu do raportów Power BI w Teams, ułatwiając współpracę z danymi i łączenie wglądu w działania z przykładowymi raportami, automatyzacją i łatwym udostępnianiem.
Power BI dla zespołów umożliwi użytkownikom szybkie odnajdywanie, wyszukiwanie i omawianie danych bez opuszczania Teams. Jest to centralne, spersonalizowane miejsce przechowywania danych w Teams, które zapewnia, że wgląd w informacje jest zawsze oddalony o jedno kliknięcie od miejsca, w którym toczą się rozmowy i gdzie podejmowane są decyzje.
Na przykład firma PayPal przeniosła się do aplikacji Teams i dodała kartę wizualizacji usługi Power BI do spotkań usługi Teams, zapewniając łatwy sposób na udostępnianie bieżącego stanu i celów projektu w miarę dołączania się osób.
Power BI premium
Oprócz aktualizacji usługi Power BI Microsoft zapewnia również szerszy wybór analiz i skalowalność dzięki dwóm nowym ofertom usługi Power BI: Power BI Premium dla użytkownika jako punkt wejścia do wersji Premium, a także nową opcję skalowania pojemności na żądanie dla klientów Premium. Wszystko to, aby umożliwić elastyczne skalowanie węzłów Premium.
Automatyzacja dla każdego
Microsoft niezmiennie inwestuje w zrobotyzowaną automatyzację procesów (RPA). Przejęcie Softomotive przez Microsoft pozwoliło na połączenie Power Automate z WinAutomation, umożliwiając każdemu automatyzację ręcznych procesów biznesowych zarówno w starszych, jak i nowoczesnych aplikacjach.
Microsoft wprowadził wersję zapoznawczą usługi Power Automate Desktop. Usługa umożliwia automatyzację lokalnych procesów i zadań, od prostych transferów danych między systemami czy wyszukiwania obrazów po bardziej złożone procesy biznesowe i przepływy pracy. Co również ważne, wszystko dostępne jest z poziomu komputera.
Szybsze wyniki w Toyocie dzięki Microsoft
Omówione aktualizacje pokazują, jakie możliwości oferują rozwiązania Microsoftu, gdy wszyscy (od profesjonalnych programistów po nietechnicznych użytkowników) w całej firmie, mają dostęp do narzędzi niewymagających użycia kodu lub narzędzi o niskim kodzie.
Microsoft zaprezentował trzy sposoby, dzięki którym Toyota Motor North America (TMNA) umożliwia wszystkim w przedsiębiorstwie rozwiązywanie problemów za pomocą Power Platform.
Power BI, Teams i Microsoft Azure Synapse
Zespół Toyoty używa między innymi Power BI, Teams i Microsoft Azure Synapse, aby monitorować swoje sieci i analizować ogromne ilości danych, które są tworzone w ramach tego procesu. Analizuje również ankiety przeprowadzane przez pracowników w terenie. Toyota wykorzystała pełen zestaw funkcji Power Platform oraz usługi Microsoft Azure Cognitive Services, aby szybko zbudować i wdrożyć aplikację Vehicle Delivery Quality, która poprawiła dokładność i wydajność zbierania informacji przez pracowników terenowych. Ponadto wdrożone rozwiązania zapewniły im 100-procentową obsługę dealerów. To pozwoliło Toyocie lepiej zrozumieć, co dealerzy samochodowi robią dobrze oraz poprawić jakość i bezpieczeństwo pojazdów dostarczanych klientom.
Aktualizacje Dynamics 365 – firma odporna na zmiany
Oczywiste jest, iż każda firma musi traktować priorytetowo spełnianie oczekiwań klientów, nawet podczas zmian i niepewności, aby zachować odporność i znaczenie na rynku. Obecnie musi także zabezpieczyć się przed ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19. Aby było to możliwe, Microsoft wprowadził nowe dodatki i aktualizacje do Dynamics 365 skoncentrowane na najbardziej krytycznych centrach satysfakcji klienta. W dodatkach szczególnie uwzględniono najważniejsze obecnie obszary biznesowe: usługi i łańcuch dostaw. Te ulepszone rozwiązania są gotowe do użytku, a jednocześnie szybko skalowalne i dostosowywane w celu tworzenia unikalnych funkcji cyfrowych.
Pierwsze rozwiązanie omnichannel, w tym natywny głos
Obsługa klienta to nie skupia się nie tylko na budowaniu lojalności i utrzymaniu klientów. Jest to podstawowy sposób na zrozumienie, jak lepiej służyć klientom, którzy polegają na produktach i usługach firmy. Obecnie szczególnie ważne jest, aby oferować wiele sposobów ciągłej komunikacji. Dynamics 365 dostarcza optymalne rozwiązania w zakresie obsługi klienta dla każdego w firmie — od pracowników pierwszej linii i zarządzania obsługą klienta po osoby wdrażające rozwiązania i administratorów.
Kanał głosowy dla Dynamics 365 Customer Service
Podczas konferencji Ignite Microsoft ogłosił dodanie nowego własnego kanału głosowego dla Dynamics 365 Customer Service, opartego na Azure Communication Services (dostępnego w wersji zapoznawczej). Poprzez integrację głosu z istniejącymi możliwościami wielokanałowymi, kanał głosowy zapewnia płynną, kompleksową obsługę klienta w ramach jednego rozwiązania zbudowanego w chmurze. Dodatkowo rozwiązanie umożliwia zespołom dostarczanie spójnej, łączonej pomocy we wszystkich kanałach. Funkcje oparte na sztucznej inteligencji pomagają szybciej rozwiązywać problemy, w tym oferują sugestie dla pracowników w czasie rzeczywistym i przeprowadzają analizę nastrojów, która zaczyna działać od razu (funkcja out-of-the-box). Co więcej, dzięki modelowi Common Data Model dane kanału głosowego natywnie integrują się z wcześniej istniejącymi zestawami danych — bez manipulacji danymi lub konieczności ich ponownego formatowania.
Zarządzanie ryzykiem łańcucha dostaw i utrzymanie ciągłości dostaw
W tym roku firmy musiały zmierzyć się z szybko zmieniającym się popytem klientów i poważnymi zakłóceniami w swoich łańcuchach dostaw. Większość z nich miała trudności z szybką zmianą. Aby sprostać nowym wymaganiom, firmy starają się zwiększyć elastyczność i odporność w sposobie działania poprzez cyfryzację całego łańcucha dostaw.
Nowe dodatki do Dynamics 365 Supply Chain Management
W związku z tym podczas konferencji Ignite Microsoft ogłosił dwa nowe dodatki do Dynamics 365 Supply Chain Management (zarządzanie łańcuchem dostaw), które poprawią widoczność i umożliwią użytkownikom szybkie reagowanie na zmieniający się popyt i podaż. Są to: Cloud and Edge Scale Unit oraz Inventory Visibility.
Firmy często borykają się z opóźnieniami i łącznością podczas prowadzenia operacji w zdalnych obiektach. Równoległe procesy wymagające dużej ilości zasobów mogą prowadzić do opóźnień w sieci, a także do zmniejszonej produktywności. Nowe dodatki Cloud and Edge Scale Unit do Dynamics 365 Supply Chain Management, przenoszą moc inteligentnej chmury na brzeg. Dodatki umożliwiają firmom uruchamianie krytycznych obciążeń magazynowania i produkcji na krawędzi przy użyciu urządzeń platformy Azure. Dzięki temu zwiększają odporność i zapewniają całodobowe działanie, nawet w przypadku tymczasowego odłączenia od chmury.
Zwiększona widoczność zapasów
Nowy dodatek Inventory Visibility dla Dynamics 365 Supply Chain Management umożliwia sprzedawcom detalicznym i producentom o dużym wolumenie łatwą obsługę milionów transakcji co minutę. Pozwala także na dokładne określanie zapasów w wielu kanałach w czasie rzeczywistym. Przedsiębiorstwa mogą skalować się z łatwością, aby realizować zamówienia z wielu kanałów na czas oraz ograniczać niedobory i nadmiar zapasów. Nowa funkcja jest hiperskalowalna i może również współpracować z systemami innych firm.
Przekształcanie usług opartych na projektach
Rozwiązania, które ogłosił Microsoft podczas Ignite, mają wspólny motyw: umożliwiają przedsiębiorstwom szybkość i elastyczność dostosowywania się do zmian, budowania odporności w każdej branży i przekraczania oczekiwań klientów. Jeśli Twoja firma ma strukturę organizacji opartej na projektach, szczególnie ważne jest, aby móc dostosować się do typów zmian, które widzieliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Dynamics 365 Project Operations
Dynamics 365 Project Operations łączy i zapewnia zespołom (ds. sprzedaży, zasobów, zarządzania projektami i księgowości) widoczność potrzebną do dostarczania klientom usług na czas i zgodnie z budżetem. Dynamics 365 Project Operations integruje się innymi systemami przedsiębiorstwa. Dzięki temu pomaga napędzać rozwój biznesu w procesach sprzedaży i dostaw, bez potrzeby zgrywania i wymiany istniejących systemów. Można także łatwo skalować Dynamics 365 Project Operations za pomocą Power Platform i innych aplikacji z Dynamics 365, takich jak Microsoft Dynamics 365 Marketing, Microsoft Dynamics 365 Human Resources i Microsoft Dynamics 365 Customer Service.
Już wkrótce Microsoft ogłosi kolejne nowości i rozwiązania, aby jeszcze lepiej wspierać firmy w ich codziennych wyzwaniach